"Sån där service"

Konversation tidigare idag:

Stella: Mamma, kan du inte ha sånt där fika igen?
Jag: Vaddå för fika?
Stella: Då när hon och de där andra kom hem till oss när vi bodde i Uppsala?
Jag: ?? Hur då? Menar du några kompisar vi hade där?
Stella: Nä, men då när vi bodde på Lagerlöfsgatan. När hon kom hem till oss och hade sån där service

Jaha. Mary Kay- party.

Stella: Ja!
Jag: Vad var det med det?
Stella: Då fick jag bara en liten bit kladdkaka.

Vet inte riktigt vad jag är mest förundrad över. Att min 6-åriga tjej vet hur man använder ordet "service", att hon kommer ihåg att jag hade sminkparty när hon var tre och ett halvt eller det faktum att det verkar satt djupt traumatiska spår att hon bara fick lite kladdkaka för att det skulle räcka till alla.

Men häftigt att prata minnen med sina barn. Tänk när de är femton, liksom. Undrar vad de kommer att komma ihåg från sin barndom?

Kommentarer
Postat av: Janne Sääv

Barn kommer nog ihåg mer än man tror.



Jag minns själv när jag var runt 6-7 år, för drygt 30 år sen, då hela veckans höjdpunkt var när man fick sitta uppe extra länge på kvällen med pappa och titta på familjen Macahan.

Kom på att jag måste prata med honom om detta och se om han kommer ihåg det.



Hej föresten!



Jag har läst dig ett par veckor nu och det är ett rent nöje.

Du skriver roligt och har gett mig en massa skratt genom din blogg.

Tack för det.



//Janne

2008-08-07 @ 23:51:43
Postat av: Maria

Hej själv!

Denna kommentar made my day än så länge, gud vad kul att du läser min blogg och tack för snälla raderna!!

Ha det fint, kram!

2008-08-08 @ 10:17:00
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Cicci

Och tänk dig! Att jag var faktiskt där hos dig på sminkpartyt på Lagerlöfsgatan och jag har då rakt inget minne av att det serverades kladdkaka!?



Däremot minns jag att du köpte det allra största paketet som kostade flera tusen!!! Oj då, läser Jonas fortfarande din blogg?! Det var kanske en hemlis...

2008-08-08 @ 22:01:36
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Maria

Cicci: haha...well...schhh =) Officiellt kostade det typ 500

2008-08-08 @ 22:15:45
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0