Sommarlovstaktik

Den första veckan hade jag överskottsenergi och bytte rum till barnen och fixade och rensade och städade.

Efterföljande hundra tusen (Känns det som) veckor har jag mest softat, lekt, solat, ätit glass, badat, druckit vin, fikat, läst, strosat runt på gräsmattan, ätit lite mer glass...And so on. Väldigt lite överskottsenergi.

Men nu!

Hemmafixarlusten har vaknat till liv igen, antagligen för att det regnar och blåser ute. Så idag har jag satt upp en gardin i badrummet nere (Maria- IKEA 1-0. 11 steg för en jäkla gardinlina av stål?! But I did it) och skurat rent i tvättmedelsfacket på tvättmaskinen och packat upp. Och i morgon ska jag och mamma tapetsera och måla köket, fränt värre.

Eller ja, så där lagom fränt när jag är klar med hela panelen och ställer mig någon meter bort och tittar och inser att jag har målat åt helvete för fult. Men ni kan väl hålla tummarna för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0