12- timmars dag

Jultallriken var sådär, saknade köttbullar och varm mat och mer potatis, men ändå helt OK.

Av någon konstig anledning blev jag plötsligt jättehes igår. Ingen förkylning eller något, utan bara hes. Very strange. Så idag har jag gått runt och låtit som om jag är i målbrottet. Jag lyckades kraxa fram det jag ville säga på ledningsgrupp och arbetslagsträff ändå, visserligen, men nu ska jag nog vara tyst resten av kvällen. Dricka lite te och hålla tummarna att det har gått över till imorgon.

Fulast var när jag gick över skolgården på väg från matsalen, och en kille kastade en snöboll hårt på en tjej en bit bort.

Jag (Piper fram): Sluta upp med det där!

Jo, tjena. Vilken pondus och auktoritet, liksom.

Ännu mer very strange är att jag vid ganska precis den här tiden förr ett år sedan också var hes, och tappade dessutom rösten helt i några dagar. Finns det något Första adventsvirus som sätter sig på stämbanden?

Kommentarer
Postat av: Cicci

Komer du ihåg att du sa (jag minns situationen forfarande - du stod vid spisen i ditt kök på Lagerlöf och väste förundrat fram)att dina bästa lektioner hade du när du tappat rösten?!

2008-12-03 @ 23:12:41
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0