Alla år av...

Plocka leksaker, städförmaningar, regeltavlor och "Häng upp jackan i hallen!" finally paid off.

Inte så att vi har en dotter som glatt plockar undan så fort hon lekt med något (Finns det sådana barn?), men en dotter som sa efter skolhämtning "Jag vet! Vi möblerar om på mitt rum!".

Så jag flyttade möbler, och Stella fixade, städade och plockade i ordning. Till och med tänkte hon rensa i byrån och plocka bort sådant hon inte leker med längre, men det hanns inte med för grannbästisen ringde på och ville leka. Men ändå! Ett städat rum på eget iniativ är ju alltid...Ja, ett städat rum på eget iniativ helt enkelt. (Sorry, skrivinspirationen och orden har inte helt kommit tillbaka än. Bara nästan)

Och rensningen har vi hela jullovet på oss att göra.

(Jullov, jullov, JUUUUULLOOOOOOOOOV! Snart så. Tre dagar kvar)

Nu ska jag stoppa dottern i duschen, och sen ska vi se på julkalendern. Visst är den bra i år? Lage, Klas och Renée for President.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0