Ändrade planer

Kunde inte klä granen ändå, för garagedörren har frusit fast och det är där inne som vi har julgransljusen och allt annat. Så granen får stå som den står till imorgon. Rätt snyggt det med, som en stor grön växt med en tomte under.

Istället har jag och Stella städat och rensat i hennes rum. Välbehövligt värre. Snart ska jag städa ihop i Leos rum också under tiden barnen har disco i vardagsrummet.

Har en tröttdag, ni vet när man egentligen har saker att göra fast man helst av allt skulle vilja ligga under en filt och läsa hela dagen. Så jag gör sakerna jag ska (Städa, laga mat, vara med barn. The usual stuff) fast i slowmotion. I mysbyxor. Utan att gå utanför dörren på hela dagen.

Ja, förutom när jag försökte få upp garagedörren då.

Rätt skönt med sådana dagar.

Nu: Äta lite Toblerone till lördagsgodis och efter det städa Leos rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0