Avd. Tom nedervåning och de läskiga ljuden

När barnen har somnat och Jonas jobbar brukar jag ta ett djupt andetag, intala mig själv "Det finns inga spöken" och gå ner för trappan. Brukar fungera.

Så ikväll har jag sett fem avsnitt SATC samt pratat med min kära vän Anna i telefon. So far so good. Dock blåser det storm ute och det är en massa läskiga ljud. Och skällande hundar. Och startande bilar som låter som vår fast det inte var vår, tror jag, för jag vågade inte kolla ut genom fönstret.

Worst case scenario: En tjuv snor vår bil samtidigt som det spökar på altanen och i garaget.

Eller rättare sagt, worst case scenario är att detta händer samtidigt som jag är ute. Så jag kryper ner i sängen och drar täcket över huvudet och låtsas inte om de spöklika stormljudet utanför.

Puss och god natt på Er, och sov så gott. Hoppas det inte blåser storm hos er. (Fast lite mysigt är det i och för sig att somna medan vinden viner utanför)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0