Effektiv but avslappnad

Helt otroligt vad mycket jag har fått gjort idag. Känns lite skumt att barnen är så pass stora att man liksom kan göra vad man vill fast man är med dem.

Efter maten var de till exempel ute på baksidan och lekte i en och en halv timme medan jag dammsög och fixade. När de kommit in gick Stella iväg till grannbästisen, och en annan grannkompis kom och ville leka med Leo. Så medan de roade sig själva med tågbanan och bilbanan och lite annat hann jag både dammsuga övervåningen, lägga in ren tvätt, damma i vardagsrummet, lägga på julduken på köksbordet, börja förbereda middagen...Ja, men ni hör ju.

Nästan så att jag skulle kunna tänka mig att ha det där tredje barnet nu, som vi har tänkt oss någon gång i framtiden. Det kan aldrig vara bra att vara en sådan som städar för mycket.

Eller lite bra, kanske. I alla fall är huset alldeles välstädat, ihopplockat och shiny (Nåja...) och två pepparkakor ligger på ett fat under granen till Tomten som kommer förbi för att lämna två paket i natt.

Vi ska bara vara hemma i morgon, som vi varit de senaste jularna. På ett sätt saknar jag att fira med tjocka släkten i Borlänge, men samtidigt är det så helt underbart skönt att bara vara hemma. Barnen är ju nöjda i vilket fall, så då är vi också nöjda. Tjocka släkten ska vi träffa på juldagen hos mormor i Säter, och sedan stannar vi hos mamma till lördag eller söndag.

Men nu tappade jag bort mig. I morgon var det ju jag skulle skriva om. Min pappa kommer runt lunchtid, och stannar över julmatslunch och fika och Tomteletning och julklappsöppningöppning och Aladdinätning och Kalle Anka och julgrötsmiddag innan han åker hem till Borlänge igen.

Julafton i morgon! Fränt!

PS. Har jag förresten berättat att jag köpt två julklappar till mig själv och bett att få dem inslagna i affären? Nä, det skrev jag kanske inte. OK, glöm att jag sa något. Vem köper liksom julklappar till sig själv?! Helt stört och egofixerat. Skulle jag aaaaaldrig göra...DS.

Kommentarer
Postat av: Jessica

God Jul & Gott Nytt År på er i Tierp. Kram från Björkmans i Uppsala

2008-12-24 @ 08:23:33
Postat av: Lina

God Jul! :)

Kram /Lina

2008-12-24 @ 08:50:58
URL: http://linasliv.blogg.se/
Postat av: Maria

Jessica: Kram till Er alla och God Jul själv!



Lina: Kram och God Jul!!

2008-12-24 @ 09:43:46
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: mollya

GOD JUL! Hoppas ni får en riktigt bra dag o att alla julklapparna går hem :)

2008-12-24 @ 09:43:54
Postat av: Maria

Mollya: Vad gullig du är, kram och God Jul till dig med!! Och till lilla i magen!

2008-12-24 @ 09:45:09
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0