Från win-win till win- loose

Min mamma kom idag och ska stanna till söndag. Mysigt. Hon ringde häromdagen och frågade om hon kanske skulle baka pepparkakor med barnen? För i så fall kunde hon göra deg. "Ja, gör det!" sa jag glatt, och såg framför mig hur hon och mina kära små glada barn skulle baka pepparkakor under fredageftermiddagen medan jag fixade klart på jobbet. När jag sedan kom hem skulle jag mötas av pepparkaksdoft, nöjda barn och bakkvoten uppfylld för minst ett halvår. Perfekt!

Ja, eller hur, så lagom perfekt. Tydligen hade vi inga pepparkaksformar, så det blev inget bak. Jag minns tydligt att vi har haft pepparkaksformar...Eh...I en kökslåda i studentlägenheten på Djäknegatan där vi bodde för fyra år sedan.

Så Jonas köpte formar när han var och handlade tidigare i kväll, och så ska de baka i morgon istället.

Mamma: Så då måste du vara med, för jag kan inte baka själv med dem
Jag: Eh...Jaha...Ok

FAN FAN FAN! Om de bakat i dag hade Jonas hjälpt till, men i morgon jobbar han så då måste jag. Den här idén blev ju inte alls så bra som jag först trodde.

Men. Barnen är glada, så det är väl bara att bita i hop. Och vara glad jag med. Fast jag inombords svär över bak- helvetet.

Kommentarer
Postat av: Honung

Baka? Ja, det suger. Bigtime.

2008-12-19 @ 23:01:25
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0