Idag var en bättre dag än igår

Och hann lämna Stella på skolan före 7.30 gjorde jag också. Där ser man, att gå och lägga sig supertidigt och sova nästan tio timmar är tydligen hur bra som helst.

Fast mitt jobb är ju lite speciellt, det är så oerhört många elever och situationer och planeringar och problemlösningstillfällen att det följer med en hem under huden. Och det är på ett sätt bra, oftast är det hemma när jag gör något eller precis när jag ska somna som jag kommer på de riktigt bra idéerna. Men helt avkopplande är det ju inte. Så THANK GOD för att lärare har sina långa lov, ärligt talat tror jag inte att jag skulle palla annars.

Och på sommarlovet tar det ungefär två veckor innan jag helt kan släppa jobbtankar.

...Eller vad skulle jag skriva om? Just det, att gå och lägga sig tidigt. Nu skulle man kanske kunna tro att efter denna frälsta upplevelse (Om man går och läger sig tidigt får man både sova ut OCH komma upp i tid på morgonen. Det ni!) så går jag och lägger mig tidigt även ikväll. Men tydligen inte. Fast vid närmare eftertanke, hur coolt är det att gå och lägga sig i tid?

Nä, menar det.

Nu ska jag smörja in mig med handcreme och lägga mig och läsa nya numret av Mama.

PS. Ett av mina mål i livet är att hitta Den Pefekta Handcremen. Ni vet, som luktar gott och är så fantastiskt bra att man liksom bara KÄNNER skillnaden direkt. Än har jag inte hittat den. Någon som har något bra tips?

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Handcrem borde man använda oftare men det hinner inte ens gå in i huden förrän jag är blöt om händerna igen. Oftast kladd. Jag har heller inte hittat den perfekta ännu...men återkommer om jag hittar en.

2008-12-12 @ 08:08:23
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: Camilla

Du har blivit utmanad!!!!!!!!!

2008-12-12 @ 10:32:49
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0