Konfliktmedling på högsta nivå

Stella ska läsa godnattsaga för Leo, men han vill hellre sitta bredvid mig. Vi flyttar om, men då vill Leo plötsligt höra en annan bok. Och blir sur när han inte får det. Sen blir Stella sur när Leo inte vill sitta bredvid henne i sängen.

Stella (Gråter): Men jag skulle ju NATTA HAN!

Så då går hon och jag och lägger oss i stora sängen och ska läsa där, och Leo följer efter.

Fast sen blir han sur för att han inte får titta på framsidan på sin bok under tiden Stella läser. Till slut läser hon boken och allt är frid och fröjd tills jag ska läsa boken som båda vill höra, för då blir först Stella och sen Leo sura för att de tycker att de sitter/ ligger på fel ställe.

Och då blir jag sur och ryter "MEN KAN VI LÄSA NÅNGÅNG ELLER?!"

Ja, herregud.

Nu ligger i alla fall båda och sover, och jag funderar på om jag ska se några avsnitt "Grey's Anatomy" eller några avsnitt "SATC". Eller kanske gå och lägga mig?

Ja, det sista får det bli.

Ska hämta upp någon lagom ansträngande bok, typ Denise Rudberg, och läsa en stund innan jag släcker. Och kanske sova tio timmar inatt med?!

I am on sömn-SPA. Lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0