Nu tar bloggen jullov till på söndag

Eller måndag.

Ska strax börja packa, och efter lunch stoppar jag in mig och barnen i Forden och åker till Borlänge. Eller rättare sagt först till min mormor i Säter där hela släkten ska julfika, och sedan till Borlänge. Ska bland annat gå på mellandagsrea på Kupolen, och hänga hos lillbror och fru och världens sötaste brorson Simon. Tar med mig första dvd'n med "Vänner", så jag kan titta på kvällarna. Det är tio säsonger så det gäller att gå in för det ordentligt. It ain't worth doing if it ain't doing right, och så vidare.

Måste också hålla koll på Leos tand, stackarn krockade med Stella igår när de dansade i vardagsrummet så han fick jätteont plus att den blev pyttelite lös. Måste åka till tandläkaren i början på nästa vecka (Eller tidigare om det blir värre) och kolla upp så att den inte blivit skadad i anlagen (Sa snälla tanten på Sjukvårdupplysningen att det hette). Så nu får han dricka med sugrör och bara äta lättuggad mat i några dagar, skrutten. Men han är vid gott mod ändå, med nya fina julklappar från Tomten kan man ju inte vara ledsen.

Och Stella är alldeles salig över "High School musical 2"- filmen och Gabriella och Troy- Barbiedockor. Hon har redan sett filmen två gånger, en gång i går kväll med mig och en gång i morse, och säger förvånad och snyftande på slutet "Mamma, det kommer tårar?!". Hon har tydligen fått mina "Åh, vad fiiiiiiiint"- gener, vet inte riktigt om det är bra eller dåligt?!

Nä, nu har jag inte tid med det här längre. Måste börja packa. Och ladda inför E4- körning och hal väg mellan Gävle och Falun (Sa pappa att det var).

See you later, folks! Puss och kram och sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Honung

Puss & Kram till dig också! Kör försiktigt.

2008-12-25 @ 13:18:00
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: loly

Vill du ha sällsis på mellandagsrean så hojta! Är också sugen! Kram!

2008-12-25 @ 20:21:51
Postat av: loly

En stilla undran: i lördags såg vi en lila på Kupolens parkering med ...ehum... låt oss säga ett rejält säkerhetsavstånd till de andra bilarna. Känns det bekant? ;):):)

2008-12-28 @ 14:09:29
Postat av: Maria

Loly: Nope. Var inte på Kupolen i lördags. Men fint att ni direkt tänkte på mig när ni såg en lila bil som parkerar långt bort =)

2008-12-29 @ 22:11:16
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0