Så här kanske man inte får säga. Eller jo, förresten, det får man

Leo vill efter två böcker och en saga titta i ytterligare en bok. Och gallskriker när jag tar ifrån honom den, trots att han gnuggar sig i ögonen och egentligen är jättetrött.

Så jag tog till ett tricks (Varje småbarnsförälders bästa verktyg)

Jag: Men vet du var TOMTEN gör nu då?
Leo: Nä?
Jag: Han åker omkring i sin släde och tittar till alla barn
Leo: När ska han åka hem, då?
Jag: Han åker hem i morgon, för HELA NATTEN ska han fara runt på himlen i sin släde och se så att alla barn sover snällt. Och visst måste vi visa Tomten hur bra du kan somna?!
Leo: Jaaaaaa!

Nu ligger han nedbäddad i sin säng och har förmodligen redan somnat fast det bara var några minuter sedan jag gick därifrån. HA! I am the king of Problemlösning.

Stella är inne på sitt rum och fick tillåtelse att leka med Barbie tills Leo har somnat. Efter Luciafirandet på dagis idag fick hennes gamla dagisbästis (Vars lillebror är Leos dagisbästis) följa med hem och leka och äta middag. De har möblerat Barbiehuset med blomkrukor och allt möjligt, så Stellas Barbies bor numera i lyxigaste huset i stan.

(Byn?)
 

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Jo, men så är det ju...ibland måste man ställa ut lite gröt åt tomtarna...de blir ju också hungriga ;)

2008-12-11 @ 21:15:45
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0