Utmaningslista av min fina Camilla

Fast egentligen gillar jag inte såna för att
  1. Jag är för lat för att skriva och
  2. Jag får tvångstankar om att man borde skriva något riktigt som "Jag ser fram emot fred på Jorden" och inte "Jag ser fram emot nya köksstolar", och så tänker jag att folk tänker "Det där var då en ytlig jävel". Och så skriver jag ingenting istället.
Men OK, har inget annat för mig just nu så here it goes. Läs om ni orkar. Annars gör något roligare så ses vi senare!

8 favoritprogram
1. Desperate Housewives
2. Sex and the city
3. Grey's Anatomy
4. Ghost Whisperer
5. Medium
6. Sverige dansar och ler (fast det var ett tag sedan det gick så det gills kanske inte?)
7. Mordkommisionen
8. Morden i Midsomer

8 saker jag gjorde igår
1. Lämnade på skolan och dagis
2. Såg på fint Luciatåg i vår aula
3. Satt i en gympahall och såg på fotboll
4. Skrev in betyg i datasystemet
5. Hämtade på dagis och skolan (Omvänd ordning på vägen hem)
6. Fixade och myste hemma
7. Åt hamburgare- och pommes frites middag
8. Drack ett stooort glas rödvin (Sorry om det låter alkat) och firade att jag var klar med betygen

8 saker jag ser fram emot
1. Sovmorgon (Nåja) i morgon
2. Jullov på fredag!
3. Avslutningsdagen på skolan, brukar vara mysigt och trivsamt
4. Se betygskatalogen i personalrummet på tisdag, och kolla på mina elevers alla betyg. Jag har en helt grym klass, ska bli roligt att se hur de lyckats
5. Julafton, of course. Inte så mycket för min skull, utan för att få se barnen öppna juklappar och mysa hemma
6. Julmat
7. Bloggfest och kryssning i vår. Fränt!
8. Att få nya köksstolar i julklapp av mamma. Åh vad fint det kommer att bli i köket, för att inte tala om hur skönt vi kommer att sitta

Ja, ni ser. Totalt ytliga och ointressanta och oromantiska och kortsiktiga önskningar. Förlåt. Jag ser såklart fram emot fred på Jorden också.

8 favoritrestauranger
(Åtta stycken?! Tror jag får ihop tre. Men OK, jag försöker)

1. Tzatziki i Uppsala
2. McDonald's eller Max eller whatever (Inte för att vi är där så ofta, men hey, det är gott, billigt, barnen älskar det och de får en present. Vad mer kan man begära?!)
3. Caféet på övervåningen på Kupolen för att de har sådan god räksallad
4. Tja...Egentligen vilken restaurang som helst. Jag älskar mat och bryr mig inte så mycket om vilket ställe jag äter på, bara det är mysigt och fint inrett. Och maten är god, men det är den ju för det mesta

8 saker på min önskelista
Egentligen ingenting, eftersom jag är så grymt petig med vad jag vill ha och vad jag tycker är fint. Jag är världens sämsta person att köpa presenter till. Men får jag önska fritt så visst, en Triss- vinst på MASSA pengar. Helst i TV så att jag blir kändis på köpet. Annars bara

1. Att mina barn och min darling till sambo mår bra och är friska, och att livet flyter på.

Ja, och så fred på Jorden då.

Någon som orkade läsa ända hit? Grattis! Ni har vunnit att göra en likadan lista!

(Till exempel Anna, Cicci, Christin, Loly, Emelie , Åsa och Honungsbullen? Eller någon annan? Orkar ni? Skulle vara roligt att läsa i så fall!)

PS. Fast måste ju ändå säga att den var himla rolig att skriva, listan. Ungefär som mina Vänner när man var liten. Att skriva om sig själv never goes out of style.


Kommentarer
Postat av: Anna

Strålande! Då har jag något att göra när jag kommer hem imorgon!

2008-12-13 @ 23:54:34
URL: http://annaeleonora.blogg.se/
Postat av: Camilla

Haha vad du är gullig som antog utmaningen, jag gamblade lite =)

Puss puss

2008-12-14 @ 17:52:22
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0