Armbåge

Stella slutade amma helt och hållet när hon var runt elva månader, men istället ville hon somna med sin lilla hand innanför min tröja. Detta gick ju bra, men när hon vid ett och ett halvt års ålder började dagis, så gick det väl inte för sig att hon skulle sova middag hållandes i någon dagisfrökens tutte.

Istället lärde någon fiffig fröken henne att hon kunde hålla i dennes armbåge, och sedan dess har hon haft det som sin mysgrej. "Pilla armbågen", sa hon när hon lärde sig prata. Gulligt.

Ännu gulligare är att hon fortfarande har det som sitt mys. Om hon sitter i knä, är ledsen, blir nattad eller kommer intassande till oss på natten, så pillar hon på armbågen.

Åh, älskade lilla tjej, må du bli sju och tio och fjorton och sjutton år, men fortsätt gärna pilla på min armbåge. Jag och min armbåge kommer alltid finnas här för dig, det vet du.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååh, vad sött! Armbågsmys! =) Vet inte riktigt när cupen startar och så... Men jag checkar det asap!

2008-02-29 @ 23:39:39
URL: http://annaeleonora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0