Att pussla ihop en sovmorgon

Ursäkta utbrottet, men DET ÄR VÄL SJÄLVA FAAAAN ATT DET ALDRIG GÅR ATT SOVA KLART NÅGON GÅNG!! Är det inte mobillarm som låter, så är det barn som vaknar 7.30 och tycker att dagen har börjat. Kunde inte somna igår kväll, och när jag äntligen lyckades så vaknade jag först av dotterns sparkar i sömnen och sen av Jonas mobillarm kl 5.

Iallafall lyckades jag imorse pussla ihop till följande:
  1. Vila en stund i Stellas säng när barnen lekte
  2. ...Följt av ca 15 minuters riktig sömn i stora sängen. Väcktes av "Mamma! Vi vill gå ner och äta frukost"
  3. Fixade mackor och juice till barnen. Lyckades därefter sova ca 20 minuters i soffan, sen ville de se morgon- Bolibompa
  4. ...Och jag sov i en halvtimme på lurviga mattan i vardagsrummet, med min kudde och mitt täcke
And I got myself a sovmorgon. Att sova på golv är bättre än att inte sova alls, som det fina, gamla småbarnsmamma- talesättet säger.


Kommentarer
Postat av: Terése

Here here!

2008-02-21 @ 11:34:57
URL: http://mellisplace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0