Dagen i punktform

Ibland är man så effektiv att man knappt tror att det är sant. Ibland är man även för trött för att skriva fullständiga meningar, men kolla in min "Har gjort"-lista:
  • Gått upp tidigt samt lämnat barn på dagis
  • Varit vakt för en grupp på NP-uppsatsen och dessutom läst ut kurslitteraturen under tiden
  • Haft två mattelektioner och en mentorstid
  • Skrivit planering för nästa avsnitt (Tabeller och diagram)
  • Gjort iordning en "Dessa mål arbetar vi med nu"-plansch
  • Läst mentorsböcker
  • Druckit kaffe och ätit god kollega-fyller-50-imorgon-kaka
  • Allmänt fix
  • Hämtat på dagis
  • Stekt blodpudding
  • Plockat på nedervåningen, skurat spisen, sett på Pippi och Byggare Bob
  • Duschat och tvättat håret på barnen
  • Byggt tågbana
  • Läst godnattbok
Sådärja. Så går en dag från våra liv och kommer aldrig mer åter, för att citera Jonas Gardell.

(Ja, just ja, apropå att jag aldrig ser kändisar så har jag faktiskt sett Jonas Gardell med sin son Amos i en lekpark i Stockholm. Vi var där med Stella när hon var liten, och jag försökte lite diskret få henne att leka med ungen. Så skulle jag och Jonas G stå där och prata och skratta avslappnat med varandra medan våra barn lekte. Sen skulle han fråga om vi ville hänga med hem till honom och Mark och äta pannkakor, för barnen lekte ju så bra ihop. Sen så skulle...

Oj, kom visst av mig lite. Var var jag? Jo, just det, men på vägen till Jonas G's barn så stod det en trehjuling med kärra på, så då började Stella skjutsa runt ett helt okänt, annat barn istället. Treåringar har inte så bra urskiljningsförmåga.

Jonas G började prata med nån annan förälder istället, det började regna och jag, Jonas och Stella tog tåget hem till Uppsala. Ett viktigt vägskäl i mitt liv, ena vägen ledde till ära och berömmelse och den andra till ett parhus i TIerp. Ah well. Vad är väl en bal på slottet. Dessutom tog vi ett jättefint kort på söta, tuffa Stella i jeans som skrattar och skjutsar runt annat barn i cykel-kärra.)

Kommentarer
Postat av: Fia

Av någon anledning kom jag att tänka på filmen "Sliding doors"

2008-02-08 @ 18:39:15
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0