Dåliga mamman

Middagsdags tidigare ikväll. Leo hungrig och trött, pennor och papper över hela bordet, jag försöker samtidigt att duka, hälla av potatisvatten, röra i såsen, steka köttfärsbiffar, skära gurka samt säga åt Stella att plocka undan sina ritsaker. Vilket hon gör efter ca fem tillsägningar. Därefter ställer hon sig och dunk-dunk-dunkar en leksakshäst i trä i bordet så att det ekar i hela köket.

Dunk dunk dunk. Jag skriker psykbrytigt "MEN KAN DU TA BORT DEN DÄR JÄVLA HÄSTEN!!"

Inte ett av mina finaste mamma-ögonblick. Så nu är det bara att döpa om ungarna till Kevin och Cassandra, börja röka, dricka sprit på vardagar, sluta jobba, ha mysbyxor från nittiotalet på mig på jämnt samt flytta till en tvåa dit jag drar hem one-night-stands i bästa Tabita-stil.


Kommentarer
Postat av: Fia

Inte då! Du har så många pluspoäng när du har lekt med Barbie, så det där är ett sandkorn i Sahara!

2008-02-01 @ 22:26:26
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0