El- och vattenpolisen

Vi har fått en dyr el- och vattenräkning, och Jonas går runt och muttrar med jämna mellanrum.

Jonas: (mutter mutter)...Badkarsbad...Barnens bad om kvällarna...(mutter mutter)...Massa lampor tända...(mutter mutter) Duschar länge...
Jag: Amen HERREGUD! Jag har pluggat i fem år, jag jobbar heltid och tjänar massa pengar, jag röker inte, dricker nästan aldrig, köper sällan kläder, går aldrig ut, senaste gången jag var ut var på Marcus 30-årsfest i augusti och den var gratis, det enda jag köpte var ett par nya nylonstrumpbyxor.Det är väl SJÄLVA FAN om jag inte får bada och ha lampor i fönstret tända!!!
Jonas: ---------------

Maria - El-polisen: 1-0
(I en annan tävling står det däremot Maria- Klimathotet: 0-1. Fast inte smälter väl Nordpolen för att jag badar badkar ibland? Dock skulle politikerna behöva ta sig ett snack om detta, fuck sjukvård och skatter anyway om vi inte kan bo kvar i Skandinavien om tio år pga att Golfströmmen ändrat riktning)


Kommentarer
Postat av: Terése

Jag ville bara säga, sen jag läste ett inlägg där du hade med " They go to dagis...." så har den snurrat runt i huvudet och poppat upp ibland. Nästan som att jag har lust att skrika ut det, som att jag har Tourettes, men jag håller mig - och fnissar inombords. Den var mycket roligare läst, än när jag såg/hörde den i filmen.

2008-02-11 @ 21:01:47
URL: http://mellisplace.blogspot.com
Postat av: Terése

Jag ville bara säga, sen jag läste ett inlägg där du hade med " They go to dagis...." så har den snurrat runt i huvudet och poppat upp ibland. Nästan som att jag har lust att skrika ut det, som att jag har Tourettes, men jag håller mig - och fnissar inombords. Den var mycket roligare läst, än när jag såg/hörde den i filmen. PS, jag bor också med en el-polis.

2008-02-11 @ 21:03:33
URL: http://mellisplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0