For the record

Nu är det ju inte så att lärare har 14 veckors semester om året, utan vi jobbar in loven med 45 timmars arbetsveckor. Dock är det upplagt med 35 timmars arbetsplatsförlagd tid (När man måste vara på jobbet) och 10 timmars förtroendetid (Sitta hemma på kvällen och rätta prov, till exempel)

35 timmar på jobbet betyder att jag kan ha sovmorgon två dagar och sluta kl ett på fredagar. Och 10 timmar hemma betyder...Tja, vad det innebär har jag ännu inte riktigt förstått. Men rättar prov, det gör jag. Och ibland måste man ringa nån förälder. Och ibland (ofta) så blir dagarna längre än vad som står i mitt schema.

Fast jag räknar också in planeringstid i dessa tio timmar, och en del av hjärnan håller nästan alltid på med något jobbrelaterat. Som vid nattningen idag när jag låg och tänkte på hur jag ska lägga upp ekvationer- och algebraavsnittet.

OK? Förstår ni? Bra, då kan vi cut the crap och istället fokusera på att lärare har 14 veckors semester- tja la la la la!!

Inte så bra betalt är det för att ha pluggat i nästan fem år, men hey, pengar ger dig inga sportlov.



Kommentarer
Postat av: Detsvartataket

åhhhhhh, kan inte jag få låna 2 veckor..säg..varannat år :))))

2008-02-05 @ 19:37:53
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0