Harry Potter- The man, the myth, the legend

Har äntligen börjat läsa senaste Harry Potter-boken som jag fick i julklapp, och lite märkligt är det ju att jag låtit den ligga tills nu. Det är ju Harry Potter, liksom! Men lite avslaget känns det faktiskt, har inte samma charm att läsa de stjärnprydda sidorna.

Jag kanske har växt upp? Ja, så måste det vara. Jag var ju bara en liten 21-åring när den första delen kom ut. Coolt för de som var typ tio när de började läsa Harry Potter, undrar om de fortfarande tycker den är bra eller om de växte ifrån den? Från 21 till 30 växs iallafall inga böcker ifrån, som tur är.

Iallafall ska det bli kul att läsa den. Fast helt rättvist är det ju förstås inte att börja läsa den en trött söndagkväll. Nä, en sån bok ska läsas i sängen direkt efter frukost, eller uppkurad i en fåtölj en regning eftermiddag med en massa smågodis. Vissa böcker måste få den behandling de förtjänar. Nästa söndag är Jonas ledig så då skickar jag ut honom med kidsen så att jag får läsa ifred.

Fast det kanske är taskigt att hoppas på regn?

Kommentarer
Postat av: Lina

Hehe, jag var 11 år när jag läste första harry potter!
Vilken känsla det var..jag och harry var ju JÄMNGAMLA! :D *stolt* men nånting hände, jag är snart 20 och han är 17...

2008-02-11 @ 16:05:38
URL: http://sockerbitan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0