Ny favoritserie

Såg ni "9A" på ettan 21.30? Så himla bra. Och SÅ svidande kritik mot svenska skolan.

Men hey, de har ju rätt, det är ju faktiskt inte acceptabelt att skicka ut massa elever ur grundskolan utan godkända betyg. Matteläraren sa det bäst: "Ni är inte här för att ha semester, ni är här för att jobba". Och jobba gör man ju bäst med duktiga lärare som vet vad de gör. Ska bli kul att se om klassen klarar de nationella proven med toppbetyg, gör de det så slår jag nog nya rekord i snyftigt "Åh, vad fiiiiiiiiint!"

Något som däremot inte kan ha varit så kul, var när de gamla lärarna mötte de nya på konfensen som de filmade. Vad skulle de säga, liksom? "Hej, jag heter Anna-Lena och är uppenbarligen en helt värdelös lärare, så om ni ursäktar så går jag nog hem och hänger mig nu"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0