Sovmorgon. Eller inte

Sovmorgon på helgerna betyder "Att sova tills barnen vaknar", det vill säga sovmorgon till typ 7.30. Visserligen är det längre än när jag måste gå upp på vardagarna, men iallafall. 7.30 KÄNNS liksom inte som sovmorgon.

Men nu har jag kommit på det. Om jag ställer klockan på 06.15, går ner och duschar och sen går upp och lägger mig och sover igen så kanske jag blir mer utsövd? Har alltid velat prova det.

(Fördelen med att vara student istället för att jobba är att man kan göra så. En gång gick jag upp, fixade iordning mig, åt frukost och klädde sen på mig för att promenera bort till en biologiföreläsning på andra sidan stan. Dock fick jag se genom fönstret att det spöregnade ute. "Hm...Det regnar och jag kommer ändå att komma försent. Äh, what the hell!", tänkte jag och tog av mig jackan. Klädde sen av mig och gick och la mig och sov i två timmar till. Those were the days)

Fast i och för sig. Fränt att jobba, för man tjänar mer pengar och slipper tråkig kurslitteratur.

Kommentarer
Postat av: åsa

faktiskt den bästa fördelen med att vara student, att ibland bara ta en dag ledigt när man behöver det. Men så får man ju i och för sig också offra ganska många kvällar och helger till studierna. Inte coolt.

2008-02-03 @ 16:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0