Tant Maria is speaking

Ursäkta lite pensionärsgnäll, men är det inte jäkligt märkligt att det ska kosta pengar att betala in pengar på posten eller banken? Ungefär som att det skulle kosta pengar att handla på ICA.

ICA-kassörska: Det blir 458 kronor för maten, och sen 50 kronor extra
Jag: Va?
ICA-kassörska: Ja, det kostar ju pengar med servicen, och så ska ju vi som jobbar här ha lön och så

OK, jag inser att jag är lite efter som inte har Internet-bank, men autogiro fungerar just fine. Dessutom blir jag nervös av massa penga-överföring över Internet (PRO-medlemmarna och jag gillar inte kombinationen datorer och pengar)

Datorerna har man för att skriva blogg på, punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0