Back to business

Om någon frågar på jobbet imorgon "Hur är det?" så skulle jag kunna svara:

- Jorrå, bara bra. Har varit djupt nere i ett After eight- och SATC-missbruk, men min behandlingsassistent säger att det är bra för mig att börja jobba igen. Allt enligt 12-stegsprogrammet. Steg 1 var att erkänna sitt missbruk, och det har jag gjort. Tja, så nu är det väl bara att komma in i de gamla vanliga rutinerna. Är lite orolig för hur det ska gå idag bara. När jag sitter vid datorn och skriver matteplaneringar för sjuorna och åttorna så kanske jag av misstag skriver meningar som "Me likey" och "Meanwhile, in an apartment downtown, Samantha was fucking her dentist". Ja, det blir ju lite pinsamt sen när eleverna får planeringarna på onsdag. Och när jag äter lunch i personalrummet kanske jag river ner allt på hyllorna på jakt efter kvarglömd chokladkartongs-choklad från fredagen före jullovet.

Men jag ska vara stark, det ska jag. Jag SKA klara det. Försöker härmed tänka mer på jobbrelaterade saker och mindre på choklad- och dvd-relaterade saker.

Jullov, bye bye. Snart sportlov, påsklov och sommarlov: HELLOOUUU!!

Jag säger ju det. Bli lärare. It rocks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0