I'm king of the road

Har kört 130 på E4-an, stadskörning i Uppsala samt hem igen när det blivit mörkt. Hur frän är jag inte!

Stadskörningen var dock inte meningen. Hade tänkt ut en smart plan för att ta mig från Gränby till Jonas jobb i andra änden av stan, som gick ut på att jag åkte runt stan istället för att trängas med alla andra bilar. En felkörning och en avstängd väg senare lyckades jag sedan åka den krångligaste vägen ever mellan Gränby centrum och Gottsunda, och då ingick även bilköer, bussar och trafikljus på Kungsgatan. Oups. Finns många trafikljus i uppförsbacke i Uppsala, men jag lyckades, believe it or not, starta i varenda ett utan att krascha bilen bakom.

Sedan hämta Jonas, köra hem, packa upp påsar, laga räkgryta till middag, spela dagens nyinköpta spel "Byggare Bob-memory" och "Mix-max" (Dagisnostalgi, anyone?).

A very good dag indeed! Och barnen var nöjda och glada, Burger King-lunchen var god och jag hann handla allt jag skulle. (Trots tre miljoner jävla människor som var överallt)

Imorgon ska jag bara vara hemma och inte trängas det minsta. Skönt att åka bort så att det blir skönt att komma hem...

Kommentarer
Postat av: anna

haha du är ubercool! :D

2008-01-26 @ 21:07:47
URL: http://rocknrolltardodpamig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0