Kalaspaniken

Stellas skulle på kalas till grannkompisen kl 11.00 igår. Kl 10.20 kom jag på att vi inte hade köpt någon present. Hade inte den minsta lust att kasta mig in i bilen och köpa någon skräpleksak på Konsum, så det var bara att börja kolla runt i huset. Nåt borde väl finnas?!

Dock inte helt lätt att komma på vad av våra saker Stella kunde ge bort till en 5-åring. Känns ju taskigt att ta nån leksak av barnen, som dessutom ser begagnad ut. Kläder? På allvar satt jag rätt länge och funderade på en av tröjorna i garderoben som Leo ärvt men ännu inte växt i. Ser ju som ny ut, om man kisar lite. Föll dock på att jag kom på att det var för liten storlek för en femåring. Fan också.

Klockan var tjugo i elva och jag fingrade på prydnadssaker, oöppnat Pringles-rör och örngott innan jag kom på det perfekta. Stella har dubletter av en bok från en bokklubb, och den är oanvänd. Tada! Värsta bästa presenten. Dessutom rolig saga om Numbert, Lina, Tom och siffror. Matte är kul, jajamän!

Dock hade vi inte heller något omslagspapper, så presenten blev inslagen i rosa sportdelen från Aftonbladet. Försökte säga "Titta, vad fint papper!" till Stella, men hon tittade bara lite misstänksamt på mig. "Har vi inget annat?!" frågade hon.

Måste skärpa till mig angående presentfixning. Alternativt säga åt Stella att skärpa till sig- borde inte femåringar komma ihåg sånt själv? Men i och för sig är det ju mina pengar som presenterna köps av, och får hon bestämma så får kompisarna dyra Fifi-hus och stora bilar. Oh no. Bättre att köra på den billiga, miljövänliga stilen.

Kommentarer
Postat av: Rockpoet

Inovativt tänkande, bra där!

För övrigt: På tisdag åker jag till Stockholm för anställningsintervju med...vilka då?

2008-01-13 @ 14:16:44
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Maria

Rockpoet: Ja, vilka kan det vara...?! FRÄÄNT, lycka till och ha så kul!! Hälsa från mig! =)

2008-01-13 @ 16:37:07
URL: http://babydarling.blogg.se
Postat av: Camilla

Smart! Den ska jag komma ihåg =)
Kram kram

2008-01-13 @ 17:59:38
Postat av: F

Mycket bra present! Och omslagspapperet var fiffigt uttänkt! Gullig färg, miljövänligt och lite småfräckt att våga sticka ut.

2008-01-14 @ 09:14:35
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0