Morgonsömn har guld i mun

Stackars Stella är egentligen ett morgontrött barn, men hon måste ändå alltid gå upp relativt tidigt. Antingen väcks hon av att Leo vaknar, eller att de ska till dagis eller också helt enkelt för att hon vill gå upp när jag går upp. Jag försöker oftast få henne att ligga kvar "Mamma ska till jobbet, men du kan sova en stund till om du vill". "Nää, jag går upp med dig" säger hon, och så sitter hon vindögd av trötthet och kollar morgon-Bolibompa under tiden jag duschar och gör mig iordning.

Imorse hade vi dock ett break-through. Mitt mobillarm går igång och Stella vaknar till (Hon kommer oftast intassande till oss under natten)
Jag: Vill du följa med ner?
Stella: Nä, jag ska bara sova klart först

Underbart verb. "Sova klart". Denna replik tänkte jag sno på måndag morgon när de ringer tio över åtta och undrar var jag är någonstans. "Kommer om ett tag, jag var tvungen att sova klart först". Skulle ju vara absolutely faboulous om detta kunde fungera imorgon bitti också när barnen säkert vaknar runt sju. FAST de vanligtvis vaknar efter åtta på vardagarna. FAST de var uppe till halv tio ikväll för hinna vara en stund med Jonas när han kom hem från jobbet.

Ja, ja. Vad är väl en sovmorgon på slottet. Alldeles, alldeles...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0