Party night

Av någon anledning har jag valt att gå en handledarutbildning i vår. Tror att jag tänkte "Äsch, några torsdagkvällar kan jag väl sitta i en föreläsningssal och rita blommor och solar i ett kollegieblock. Dessutom är det ju helt fantastiskt kul att ha lärarkandidater, så det är väl lika bra att ha gått handledarutbildningen så att jag kan fortsätta med det"

Tänkte inte riktigt på att "några torsdagkvällar" är fem stycken. Plus två heldagar. Plus massa sidor kurslitteratur. Till på torsdag ska jag ha läst den här boken:

image144

Fråga 1: Vad vill jag göra ikväll?

1) Sitta kvar vid dator och skriva och läsa bloggar
X) Se några avsnitt "Sex and the city" och äta glass
2) Läsa "Att växa som vuxen"

Svar: Ja, inte är det 2 iallafall

Fråga 2: Vad kommer jag att göra ikväll?

1) Sitta kvar vid dator och skriva och läsa bloggar
X) Se några avsnitt "Sex and the city" och äta glass
2) Läsa "Att växa som vuxen"

Svar: Ja, inte är det 2 iallafall

Men jag har en plan. Skumläsa boken på en kvart och därefter läsa sammanfattningen noga. Fungerade pefekt till alla seminarier jag hade under de tre terminers pedagogik som ingick i lärarutbildningen, så varför ändra på ett vinnande recept.

Men det kanske är skillnad? Nu kanske jag förväntas vara vuxen? Ha med mig penna och ha läst all kurslitteratur? Kanske är det bara 22-åriga klubbverkare på Östgöta nation som kommer undan med slacker-pluggstilen. Nu har jag ju liksom klippt mig och skaffat ett jobb, nu är jag antagligen en sån som faktiskt borde läsa kurslitteraturen på riktigt.

Jo, så får det bli. Boken verkade dessutom rätt intressant. (Började läsa den på jobbet. Jag- ett pluggo)

Kommentarer
Postat av: Erik M

Heja! Vilket förresten påminner mig om att en gemensam bekant till oss, från 22-årstiden, en finska, också bekänt sig som en SATC-junkie. Vilket du redan vet, åtminstone i ett alternativt universum där du hänger på Fejjan ibland :-P

2008-01-18 @ 22:24:51
Postat av: Maria

Kan ni inte byta sekt snart?? Från Face till blogg? Vår sekt är jättebra, jag lovar!
Annars: Hälsa Riikka tio tusen kramar från mig!

2008-01-18 @ 22:32:08
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0