Ytterligare en kändis jag vill träffa

Jan Björklund. Skulle vara fränt. I "Kvällsöppet med Hakelius och Ekdahl" hade han ju en del vettiga saker att säga. Andra mindre vettiga.

Vi skulle dricka kaffe och prata skolpolitik en hel eftermiddag, och mot slutet skulle han skaka min hand upp och ner och exalterat utbrista "Precis! PRECIS! Det är ju helt otroligt vilka kloka åsikter du har! Kom och jobba som min politiskt obundna konsult omedelbart!"

Med en beklagande min skulle jag dock vara tvungen att svara" Tyvärr! Vi har nyss köpt ett sådant fint, gult parhus i Tierp, så jag har ingen möjlighet att pendla till Stockholm. Dessutom ska min klass ha prov om procent om några veckor och jag kan ju inte bara sluta mitt jobb sådär hux-flux.

Men eftersom han sen skulle tjata så mycket så skulle vi komma överens om en helg i månaden med hotellövernattning, då jag skulle sitta i möte hela dagarna och ge min syn på saker och ting. Jag menar, ett extrajobb med 20 000 kronor i lön exklusive traktamente och matkostnad kan man ju faktiskt inte tacka nej till.

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som en bra plan det! :P
Ville mest skriva och berätta att jag nyss börjat läsa din blogg och att jag gillar din humor! Gillade speciellt inlägget om poliserna som ev skulle testa kopplingskunskaperna! hahaha, så känns det exakt när man inte kört på länge.
Hoppas lillkillen snart blir frisk :) /Lina

2008-01-17 @ 01:09:23
URL: http://sockerbitan.blogg.se
Postat av: Rockpoet

Jan Björklund är en jävla supertönt!
USCH!

2008-01-17 @ 19:58:16
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Maria

Men han är ju en tönt för att han inte har någon lärarkonsult som kan tala om för honom hur det EGENTLIGEN ligger till.

2008-01-17 @ 21:16:21
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0