Bauhaus en och en halv timme

Nu ni!

Nu jäklar ska här målas panel och tapetsera. Shoppade loss på Bauhaus idag, och ska fixa köket med mamma nästa vecka. Vit panel, vitabeiga tapeter och en svart fondtapet med blanka, svarta blommor och blad (Låter skumt, men den är jättesnygg)

Vi hann också med Elgiganten, Lindex, Apoteket, Barnens Hus (Har handlat alla presenter till Stellas födelsedag om en vecka, hur effektiv är jag inte?!) och IKEA.

På IKEA handlade jag bara en svart potta för 19 kronor och grytlappar för 29, det kan vara något slags rekord. Fast ändå. Jag är ju betydligt fattigare nu än i morse.

Vad sa ni? Spisen?

Eh...Fanns ingen bra. Dessutom vet jag inte om vi har råd riktigt. Vår generation är ju rätt knäpp, handlar hellre snygga tapeter än en köksfläkt vi verkligen behöver. Rätt kasst tankesätt, va? Så skulle farmor aldrig ha gjort.

Fast imorgon ska jag titta på netonnet om det finns något. Mat och sånt trams kan man ju spara in lite på. Jag menar, om två veckor kan jag ju äta lunch på jobbet och barnen på dagis och i skolan. Perfekt. Jag säger åt dem att ta med lite mellanmål hem i väskan bara, så har vi dessutom middagen fixad. Jonas kan äta fiskblock, såna har vi några i frysen.

Kommentarer
Postat av: Mli

Haha, härlig shopping! Och spisar...dä ä onödigt dravel när man kan ha snygga tapeter och sånt, jag håller med dig:)



Jorå..fjärilar i magen och sånt trams kör jag med just nu. Jättemysigt. Sitter här på kontoret och det är totalt dött. Inte en kollega i sikte och ingen som ringer. Det ger mig tid till en massa annat viktigt, som bloggläsning och så. Kram!

2008-07-30 @ 09:06:44
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Ulla Karlsson

Lycka till med köket. Det blir nog jättebra.

Hälsa till JONAS och GRATTA PÅ FÖDELSEDAGEN!!



//Ulla

2008-07-30 @ 10:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0