Kloka människor we like

Lyssnar på radio där Metta Fjelkner (Heter hon så?) intervjuas, hon som är ordförande för Lärarnas Riksförbund. Hon känns som en himla klok och vettig kvinna, med smarta synpunkter och som sköter sitt jobb bra.

Sådana människor är mina vardagsidoler.

Då och då stöter man ju på folk som verkligen INTE sköter sitt jobb, och som inte verkar bry sig heller, och ursäkta om jag låter som en präktig 40-talist men fasen vad det behövs vettiga människor som gör vad de ska göra.

Spelar ingen roll i vilket sammanhang, om man så jobbar på café eller i affär eller som läkare eller städare eller lärare eller på dagis eller som statsminister eller whatever. Alla kan ju göra sitt bästa.

Apropå det så är mina barns dagisfröknar också mina vardagsidoler. De är helt otroligt duktiga och varmhjärtade och snälla och driftiga och roliga, och mina barn kunde inte tillbringa sina dagar på ett bättre dagis. Skönt, va?

...Fast nu kom jag av mig. Vad var det jag skulle skriva mer? Äh, strunt samma.

Tack och hej från Rune, 60 år, som tycker att vissa av dagens ungdomar är latmaskar som hela tiden tror att någon annan ska göra jobbet åt dem. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0