Kompishäng

Ikväll efter maten skulle Stella gå med två grannkompisar hem, och Leo ville hänga med. Stella och grannkompisarna sa att det gick sååååå bra, han kunde vara deras barn i leken och de skulle se efter honom och allt skulle gå så bra. Leo överlycklig inför en kväll med kompishäng, lekstuga, gungställning och stora grävskopan.

Och så gick de.

Och jag var kvar hemma. Själv
. Märklig känsla det där att vara hemma själv, it doesn't happen very often. Jag plockade undan maten, ställde in i diskmaskinen, plockade ihop legot på vardagsrumsgolvet. Jaha. Sen då, liksom? Aftonbladet och Klick hade jag redan läst och boken orkade jag inte gå upp och hämta. Så jag gick runt lite på nedervåningen och funderade på vad jag skulle göra, jävligt dåligt spenderad egentid måste jag säga.

Sedan kom jag på att Leo inte kissade innan han gick iväg, så då gick jag iväg till kompisarnas bakgård för att kolla läget och hinner precis dit innan Leo kissar på sig. (Lätt att glömma bort att gå på toaletten när man befinner sig i ett lekparadis)

Så då var det bara att gå hem, lägga i en maskin tvätt, stoppa i killen i badet. Ordningen återställd.

Barn tillbaka hemma. Lite läskigt när de växer upp för snabbt, va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0