Mollya for president

Klok tjej! Puss och tack till både dig och Anna, ibland behöver man en spark i baken. Framförallt meningen att man nog måste se de svidande nålstickskommentarerna som klistrar sig fast i huvudet som något OK ändå, trots allt är det ju någon som bemödat sig att skriva en kommentar.

Till mitt ointressanta skräp.

Som jag kommer att fortsätta skriva, it ain't over 'til the fat lady sings. The fat lady är alltså i det här fallet jag, eller kommer så småningom att bli. Idag har jag ätit: Max, nachos och öl framför TV'n, några bitar Toblerone enbart för att det fanns i kylen (Och inte ett dugg för att jag var sugen, var tvärtom proppmätt).

Viktigt så här på sommaren att man håller sig smärt och fräsch.

Och till fina Mollya: När jag var gravid med Stella mådde jag illa typ från vecka 7 till vecka 20. Däremot spydde jag aldrig, men jag var konstant illamående ungefär som när man är bakis. Därför botade jag det med bakistricks såsom läsk till maten, Tabasco till allt (Hade cravings för starka saker), pizza och hamburgare ofta osv. Som tur var så pluggade jag idrott i en termin då, samt har alltid ätit regelbundet, så jag tränade bort eventuella pizzavalkar.

Och en dag vaknade jag bara och illamåendet var borta.

Med Leo klarade jag mig bättre förutom att jag blev extremt åksjuk, så det enda som hände var att jag mådde illa varje morgon på tåget. Där klarade jag mig med mantrat: "Det blir pinsamt om jag spyr ner Upptåget-resenärer. Det blir pinsamt om jag spyr ner Upptåget- resenärer. Det blir pinsamt om jag spyr ner Upptåget- resenärer". Och ser man på, jag lyckades avhålla mig varje morgon i ca sju månader från att kräkas på pendlare!

Förutom det har jag inga mirakelkurer jag kan komma på. Lycka till tjejen, och fränt med graviditet!!! Tio tusen grattis!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

men tack för din underbara härliga kommentar!



ja jag längtar också tills jag får avslöja hemlis 1 och 2..och yes visst har det med mina kläder att göra.



Men angående filmen.. Jag kan se den som ett alternativt slut på serien, visst..

Men jag såg aldrig fram emot filmen. Jag ville aldrig att den skulle göras...

Men nu har den gjorts och asjälvklart skulle jag se den..och näe..den lämnade mig lite granna tom..

2008-07-07 @ 00:53:01
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: mollya

tihi... Tänk på att jag är gravid o blödig. Blir ju alldeles tårögd när du skriver så fint till mig ju! Tack! :)



Och extra tack för det du skrev om illamående, jag är så evigt less på att höra folk säga ja, ja, det går snart över, från vecka 10 avtar det. baha! Jag vill veta sanningen. Precis så som du skrev, att det är förjävligt o att det kan ta ett tag innan det släpper. O nu fick jag den och känner mig genast lugnare. Nu ska jag kila till apoteket o köpa nyutskrivna dunderpiller från barnmorskan, sen ska jag fortsätta sitta i soffan o spela tvspel (för barn) och tycka synd om mig själv. Så det så.



Kram

2008-07-07 @ 16:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0