Snopet

Tittade på hela "Morden i midsomer" förutom sista tio minutrarna för då tog bandet slut. År 2008. Det är för jäkligt. Kanske skulle skaffa en inspelningsbar dvd ändå?

Fast i och för sig spelar vi in saker ungefär vartannat år, så det skulle inte vara så lönsamt.

Nu till min fråga, och det här är VIKTIGT! Deckare utan upplösning går ju inte för sig. Vi såg när Barnaby gick fram till gamla gubben Lionel och sa att han hade varit en ingenjörssoldat, så jag antar att han var mördaren.

Men vad var motivet?

Den som skriver en kommentar och berättar vad som hände sedan är jag för evigt tacksam. Oh yes.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lionel, var väl han i rullstolen, det var i alla fall han som var den skyldiga.



Han var inte förlamad utan kunde gå, men motivet kommer jag faktiskt inte ihåg riktigt...Fast jag var vaken! Det var en massa förhållanden hit och dit också, men det kansek var innan ditt band tog slut.



Jag kan starkt rekomendera en inspelningsbar box. Bara ett knapptryck och en film tar 1% av minnet!

2008-07-03 @ 08:08:15
URL: http://litetextomingenting.blogspot.com
Postat av: Maria

Thank you, då vet jag det i alla fall!!



Men varför tog han död på dem då? Han verkade ju ledsen när gamla gubben dog? Eller ville han att hans familj skulle ärva den där ängen?



Ni hör ju, jag måste få klarhet i detta! =)

2008-07-03 @ 10:12:01
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Ulla Karlsson

Lionel mörkade lite. Det verkade ju som om han ville försonas eller iaf låta bygones be bygones, men det visade sig att han inte kunnat glömma att familjen Hammonds hade dödat hans pappa (eller var det hans farfar??)Han ville skipa rättvisa. När sonen borgmästaren sa: Men du kommer ju att hamna i fängelse, så Lionel att det gjorde ju inget för han var så gammal att han kunde ju dö närsomhelst, (eller nåt sånt. Det var vad jag kom ihåg av slutet plus att Barnaby fick taket lagat!!

2008-07-03 @ 10:29:23
Postat av: Ulla Karlsson

Postat av: Ulla Karlsson

Lionel mörkade lite. Det verkade ju som om han ville försonas eller iaf låta bygones be bygones, men det visade sig att han inte kunnat glömma att familjen Hammonds hade dödat hans pappa (eller var det hans farfar??)Han ville skipa rättvisa. När sonen borgmästaren sa: Men du kommer ju att hamna i fängelse, så Lionel att det gjorde ju inget för han var så gammal att han kunde ju dö närsomhelst, (eller nåt sånt. Det var vad jag kom ihåg av slutet plus att Barnaby fick taket lagat!!





2008-07-03 @ 10:29:23

2008-07-03 @ 10:30:53
Postat av: Maria

Tack moster Ulla!! Nu kan jag gå vidare i livet =)

2008-07-03 @ 13:23:15
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0