Tjock-gnäll (Sorry, men jag måste)

Saker jag har gjort under sommarlovet: Ätit glass, ätit god mat, ätit choklad, fikat, suttit still, ätit chips, druckit vin och öl, ätit snabbmat.

Saker jag ska göra resterande sommarlovsveckor: Skärpa till mig.

I och för sig har jag bara gått upp ungefär tre kilo (Tror jag, jag väger mig aldrig), men det är ändå tre kilo som gör att jag inte kan andas i mina cheap monday- jeans. Och andas vill man ju gärna göra när man jobbar.

OK. Nu jäklar. Att äta nyttigt och röra sig, hur svårt kan det va'.

Fast...Idag kommer barnens morfar och hälsar på. Fika. Och i morgon kommer min kusin och hans tjej och deras två barn och hälsar på i några dagar, och då MÅSTE man ju äta och dricka gott. Sedan nästa vecka blir det Leksands sommarlov (=glass) och bröllop nästa lördag (= Massa god mat och vin).

Hm.

Måste räkna vidare på det här med nyttiga livet, återkommer när jag tänkt ut något smart. Fast hjärnan har jag ju stängt av till den 11 augusti, så det blir nog svårt.

Äsch, what the hell. Vi säger så här: Om några veckor när träningen kommit igång på mitt gym så ska jag köpa 10- kort (Jag ska inte vara instruktör längre. Tjoho) och då går man ju ner lite. Dessutom cyklar jag till jobbet och går massor när jag väl är där. Och äter nyttigare mat. Och de första veckorna kan jag ju använda kjol...

Ja, så får det bli.

Nu ska jag gå ner och hänga tvätt, och sen sitta still. Och fika.

Soft med sommar.

Kommentarer
Postat av: Honung

God mat, fika, chips o vin IS the shit! Njut av livet, baby! Ingen vet om vi har två eller flera. Kjol är förresten jättefint.

2008-07-22 @ 11:59:31
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0