Vi nattar oftast varsitt barn när vi båda är hemma

Ikväll var det min tur att natta Leo, kanske lättaste ungen i världen att natta.
  1. Läsa bok i hans säng (Ikväll "Ta fast Fabian" av Jan Lööf. Hans favvo)
  2. Kissa god natt och dricka lite vatten
  3. Jag säger "God natt, Nalle Puh. God natt, Byggare Bob. God natt, Leo (Efternamn)" och pussar dem i tur och ordning
Sedan går jag ut och sätter mig vid datorn utanför hans rum, och efter ungefär tio minuter har han somnat.

Easypeasy. Till skillnad från storasyster "Jag ligger inte still länge nog för att somna, alltså tar det minst en timme innan jag somnar".

Nu ska jag sätta mig i solstolen i trädgården och fortsätta läsa "Otrogen på öppen gata" av Belinda Olsson.



Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, recensera "Otrogen på öppen gata", jag har fått den och vill veta om den är bra och värd att läsa då jag inte läst så mycket och ofta...

2008-07-27 @ 20:58:45
URL: http://liiindans.blogg.se/
Postat av: Maria

Linda: Absolut läsvärd, och lättläst som tusan är den bara man kommer in i den, men jag vet inte...Huvudpersonen är rätt störig. Och man vill ju gärna gilla sina huvudpersoner. Men i och för sig, hon är rolig och rock'n'roll och rätt skön som morsa. Och Belinda skriver bra.

Så läs den, du!

Sätt dig på balkongen med ett glas vin o läs ut den på en kväll! (Den är inte så lång)

2008-07-28 @ 10:12:15
URL: http://babydarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0