After sun

Har varit ute hela eftermiddagen, bland annat har vi gått till Stellas blivande skolgård där de har massor med klätter,- balans,- och springleksaker. Stora klätternätet, ni vet ett sånt som ser ut som ett gigantiskt spindelnät och som är rätt högt, var coolast. Stella klättrade högst upp och satt sedan där och åt sin banan, jag och Leo satt i skuggan och lyssnade på björkarnas sus och åt äpple.

Sen gick vi till Konsum och köpte juice och Festis.

Jag ville också klättra i klätternätet, men hade inga bra kläder. Eller ja, jeansshortsen hade varit bra om jag bara hade kunnat andas lite bättre i dem, och så pratar vi inget mer om det. Men i sommar! Solsken, björkars sus och klätternät and we got ourselves en heldag.

Just nu känns det för övrigt som en sådan kväll då man vill ta en dusch, ta på sig svala partykläder och sedan sitta ute i solen/ skymningen och dricka kallt, vitt vin och bli full. Detta faller dock på att:
a) Jag har inget kallt, vitt vin
b) Även om jag hade haft det så har jag ingen att bli full med
c) Det är söndag och jag ska jobba imorgon

Dessutom är jag för trött för att orka ta en dusch.

I sommar ser jag mig dock komma hem från en heldag på Rullsands havsbad och sedan sätta mig i min fina, svarta solstol med ett glas iskallt, vitt vin under tiden Jonas och barnen åker iväg och köper pizza eller liknande.

Oh joy, sweet joy. Eller sommarlov, sweet sommarlov kanske det heter.

Två veckor kvar!!

(Fotnot: När jag haft sommarlov i två veckor och varit ensam med barnen lika länge, Jonas har inte semester förrän senare i sommar, så kanske jag kan återkomma. Det där "Sommarlov, sweet sommarlov" kan eventuellt bytas ut mot "När får jag åka till jobbet och vila igen?!")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0