Gulligt

Måste bara berätta en sak till (Ni märker att jag har lite svårt att bara hålla mig till städningen, va? Men jag är nästan klar med garderobs/ byrå- klädbytet, plus att jag fått undan sakerna från sovrumsgolvet)

Igår när Leo nästan hade somnat, tittar han plötsligt upp från sängen.
Leo: Var är Stella?!
Jag: Hon sover i sitt rum, ni har ju varsitt rum nu.
Leo: OK

Skrutten, han saknar storasyrran. Men han är stolt som en tupp över sitt rum. Och över sin nya säng, som stora killar sover i. Ska visa kort på hans rum  (Eller ja, skrubb om man så vill...) när jag laddat kameran. Kort på Stellas rum kommer när det är klart, i väntan på IKEA- besök (Never ever i hela mitt liv att jag kör bil med släpvagn) så sover hon på en tältsäng. Dessutom ska vi få en jättefin 50-talsbyrå av farmor så fort hon sålt sin lägenhet, den står som homestyling just nu, som Stella ska få ha docksaker i.

Jag: Vill du ha ett skrivbord eller en dockhörna?
Stella (snabbt som blixten): Dockhörna!

Så skrivbordet får vänta. Tids nog kommer hon att lösa svåra ekvationer, skriva uppsatser och ha glömt sina älskade dockor nerpackade i någon kartong. Klart tjejen ska ha en dockhörna!

Docksäng, spis, leksaksmat- och porslin, byrå, bilstolar, dockkläder och dockvagnar, ihop med fin röd matta och fin spegel på väggen. A playing paradise.

Nu: Lägga in ren tvätt i garderober
Sen: Lunch


Bara jag! Ensam hemma! Ahhhh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0