Måste bara göra en grej

Sommarlov!

Sommarloooooooooooooov!

Sommarlov, sommarlov, sommarlov.

SOMMARLOV!!!

Till fucking 11 augusti. Absolutely fabulous!

Det sista jag och en av mina kollegor gjorde innan vi slutade i tisdags var att prata in ett nytt meddelande på telefonsvararen: "Hej, och välkommen till (Arbetsenhetens namn). Vi har semester, och återkommer den 11 augusti. Ha en skön sommar!"

Det kändes bra.

(Mindre bra var att vi tillbringat ca tre timmar av dagen med att lära oss nya telefonsvararen. Det är sant! Vi fick den inte att fungera hur mycket vi än gjorde på pricken som det stod. Roligast var när min kollega efter mycket om och men lyckades prata in ett hälsningsmeddelande PÅ själva telefonsvararen. Alltså som man sedan lyssnar av.

Men till slut så gick det. De senaste åren har vi haft ett meddelande inpratat av Viveca som slutade för tre år sedan. Dessutom var det något fel på den gamla telefonen, så meddelandet lästes upp en aning för långsamt plus svajade. Ni kan ju tänka er hur det lät, typ som Stig-Helmer som ringer från den där mixtrade telefonen i Sällskapsresan i Stockholms skärgård. En av våra elevers mamma berättade att hon alltid ropade på sin man när de skulle ringa och sjukanmäla barnet, och så skrattade de så de grät när de hörde hennes fylleröst. "Heeeej, och vääääälkommen tiiiiiiill...."

Det är ju kul när man kan sprida lite glädje omkring sig.

Och inte blev det av att vi bytte meddelande heller, fast det är ju i och för sig inte så konstigt med tanke på att lärare sällan har tre timmar till övers)

I alla fall. Var var jag?

Ja, just det.

SOMMARLOOOOOOOV, tja la la la la!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

...och jag är inte aaalls avundsjuk... ;)

2008-06-18 @ 21:48:24
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Emma

Grattis, du kommer inte alls bli trött på det om en månad eller så.. Jag har sommarlov nu, och det är precis huuur tråkigt som helst. Fast det är klart, jag har ju inga barn att leka med..

2008-06-19 @ 10:50:50
URL: http://bittermandel.blogg.se/
Postat av: Cicci

Härligt med sommarlov!!!

2008-06-19 @ 11:01:34
URL: http://grancanariamamman.blogg.se/
Postat av: Fia

Njuuuut!

2008-06-19 @ 11:17:19
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0