Ordning och reda- killen

Leo, två och ett halvt. Rättesnöre: Rätt ska vara rätt samt Var sak på sin plats.

Som igår när han satt och lekte på sitt rum. Mattan låg lite knöligt, så han stannar till i leken, tittar på mattan, rättar till den så att den ligger snyggt och fortsätter sedan leka.

Sådärja, liksom.

Han tycker också att det är ungefär det knäppaste som finns när det ligger en legobit i tågbanelådan. "Nämen, DÄR ska den väl inte ligga"

Gulligast var i kväll när vi läste bok, och det var en kille som klättrade över ett staket.
Leo: Det får man inte göra, mamma
Jag: Eh...Nä, just det

Så fortsatte vi läsa.

Rätt ska vara rätt. Absolut.

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis så ska mina barn också vara. Så kanske mitt hem slutar se ut som ett bombnedslag? ;)

2008-06-23 @ 21:01:44
URL: http://www.tv3.se/days
Postat av: Maria

Anna: Hahaha, ja, jag jobbar hårt med inställningen "Åh, vad kul det är att PLOCKA UNDAN efter sig! Och titta VAD FIIIINT det blir!"



Går ju...Eh, sådär. Mattfixningen till trots =)



Hade du en kul midsommar? Har du varit nere på västkusten? Hör av dig om du har tråkigt nån dag/ helg innan semester, och kom o häng på min altan!!

2008-06-23 @ 21:20:09
URL: http://babydarling.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker det verkar gå jättebra! =)



Jag har haft en skön och kul midsommar. Var i Lysekil och drack en massa vin och kollade på raggare. Åh, passa dig, annars kanske jag kommer redan till helgen ;) Alltså jag kommer jättegärna nån dag och har inget direkt planerat den kommande helgen och inte nästa heller. Så när det passar dig.

Kram!

2008-06-23 @ 22:49:12
URL: http://www.tv3.se/days

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0