A glimpse of det enkla livet med barnvakter

Igår hade vi världens bästa mysdag. Vi åkte till Kupolen där vi träffade moster Ulla, och efter vårjacks- och bilstolsköp till Stella så åt vi på restaurang. Efter maten tog mormor med sig Leo till en kille som skulle fixa lite saker på vår bil till ombesiktningen, och tanken var att Stella skulle vara kvar med mig och träffa Camilla. Men då säger Ulla, som den naturligaste saken i världen:

- Vill du inte följa med mig istället, jag ska till Coop och sen kan vi åka hem till oss?
Stella (överlycklig): JOOOOO!

Så stora tjejen hängde med henne, Leo åkte iväg med mormor och kvar på Kupolen var jag som kunde träffa Camilla, fika på Waynes Coffee samt gå i massa affärer. Hur lyxigt låter inte det!

Ännu lyxigare var det för barnen, som senare på eftermiddagen fick åka lastbil med Ullas man Håkan. Oh joy, sweet joy!! Nästan en mil åkte de, och på stora vägen och allt. Häftigt värre, att åka lastbil är ju faktiskt himla fränt. Nästan så att jag kunde offrat en sväng på H&M för att istället följt med i lastbilen.

Nästan.

Nu ska jag packa ihop våra saker, efter maten ska jag köra lila bilen hem igen. Men ingen fara på taket, att köra bil är easypeasy, bara jag slipper köra om stora lastbilar.

(Jag (tänker): Åh, vad lastbils-chauffören säkert blir glad att jag kör bakom honom utan att köra om. Säkert blir han alldeles tårögd och tycker att det är så fiiiiiint att han liksom fått en kompis här på vägen
Lastbilschaufför (tänker också, fast på bredaste dalmål): Det var då en jävla kärring att ligga bakom, kör om nån gång då!)

Det svåraste i måndags var annars att köra i drive-through på McDonalds. Men barnen tyckte det var häftigt, blev djupt imponerade att jag kunde beställa mat genom en telefon och sen få maten till bilen.

Svårast idag kommer nog att bli att parkera på IKEA- parkeringen. Fast jag ställer mig långt bort, då är det lugnt. Alltså inte för att det på något sätt är svårt att parkera, OHH NEEEJ, det är bara det att det är skönt med lite motion....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0