Att konstruera en sovmorgon

Ibland kan jag bli så avundsjuk att jag får ont i magen av folk som får sova ut på helgmorgnar, eller som har sin familj och släkt i närheten så att de har barnvakt ibland.

Helgerna med småbarn är...Well, i och för sig jättemysiga, men sovmorgon, det får man ju inte. I morse vaknade till exempel Leo kl sju, dock med orden "Tågbanan! Tågbanan!" varpå jag kunde sova vidare i Stellas säng när han lekte med den. Efter en liten stund kom Stella intassande, och de kom på den lysande idén att ta ut alla böckerna från bokhyllan, ställa upp alla gosedjuren på hyllorna samt ha lässtund för dem.

"Ja, gör det ni", sa jag och sov vidare till halv nio. HALV NIO! Oh praise the Lord. Sedan gick vi ner och hade söndagsfrukost med rostat bröd, ägg, youghurt, kaffe och tända ljus.

Nu är barnens rum fyllt ungefär halvvägs upp till taket med böcker och gosedjur, men det är ett senare problem.

För jag fick sova till halv nio!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0