(Hotfull musik)

Just när du trodde du var safe. Just när julkorten var avklarade för länge sen och allt verkade lugnt. Just när du trodde du hade koll. Då slår de till...

PÅSKKORTEN!!!

För oss latmaskar fungerar detta också alldeles utmärkt:

image198 image199


Puss och Kram och Glad Påsk på Er, kära vänner!

(Sådär ja. Påskkorts-stressen avhjälpt på några minuter. Undrar om omdömesskrivnings- och utvecklingssamtalsstressen går att fixa på något liknande sätt också? Typ massmejl med texten "Du är en underbar och fantastisk elev. Gör det du ska på lektionerna och plugga hemma så får du MVG i de flesta ämnen"

...Hm. Alltså, jag skrev ju detta som ett skämt, men visst är jag något på spåret här? Va? Jag tar patent på min idé och blir känd som Läraren som revolutionerade utvecklingssamtalen, sparade tid åt alla Sveriges lärare samt höjde resultaten. Ja jäklar! Ni förstår ju att jag inte har tid att skriva och skicka påskkort. Jag har ett viktigt jobb att sköta!)

Men inte desto mindre önskar jag Världens Skönaste Påsk till Världens Skönaste Bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Rockpoet

Ja, jo... glad... påsk, då!

2008-03-18 @ 20:26:13
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Oggy

Pöss pöss!

2008-03-18 @ 23:04:08
URL: http://oskarlindqvist.blogg.se
Postat av: Fia

Glad påsk! (inser att jag har glömt att skicka påskkort! Jag som hade tänkt skicka påskkort till dem som jag glömde skicka julkort till!)

2008-03-19 @ 17:12:59
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0