Måndag

Å ena sidan regnig, grå måndag med lektioner mellan åtta och ett, och sen fyra möten på raken mellan ett och halv sex.

Å andra sidan komma hem till dukat bord med lasagne, sallad och en iskall lättöl, och sen mys i soffan med båda barnen i knät till Nicke Nyfiken och Jasper Pingvin.

När barnen somnat skulle man kunna se en film, eller hångla i soffan, eller städa leksaker, eller läsa en bok, eller sitta vid datorn. Eller stirra trött in i väggen och sen gå och lägga sig. Som heltidsarbetande småbarnsmorsa finns många trevliga kvällsaktivitets-val.

Kommentarer
Postat av: Rockpoet

Jorå, vi säger Riga. Jag och Elena har odemokratiskt bestämt att det blir Lettland som drabbas av bloggsverige. Preliminärt (stavas det så) blir det fredagen den 24 april, hemma den 25.

Jag mailar dig angående detta också. Jag och Elena behöver ett vuxet huvud vid bokning och allt sånt.

2008-03-10 @ 20:49:00
URL: http://rockpoet.blogg.se
Postat av: Emma

Lättöl!? Där tog någon 140 vuxenpoäng! (barn o sambo ger tillsammans inte hälften så många)

2008-03-10 @ 21:28:07
URL: http://bittermandel.blogg.se
Postat av: Maria

Bittermandeln: JA! Jag vet. Jäääääävligt vuxet!

Rockpoet: Riga blir kanon!! Vid bokning: Uppge bara att du känner en som gillar lättöl, så är det lugnt. Då förstår de att ni har en vuxen person med er =)

2008-03-10 @ 21:31:04
URL: http://babydarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0