Mantra

I och för sig så gillar jag mitt jobb, men det är ändå trevligt att upprepa denna ramsa för sig själv:

"Snart är det påsklov, sen är det vår och sen är det sommarlov. Snart är det påsklov, sen är det vår och sen är det sommarlov. Snart är det påsklov, sen är det vår och sen är det sommarlov"

Eventuellt skulle man också kunna tonsätta den. Melodi "Jimmy Dean", kanske? "Snart är det påsklov, sen så är det vår. Och sen så är det sommarlov. Åh åh åh åh- sommarlooov"

Tja. Why not. Den ska jag sjunga för mig själv imorgon bitti klockan halv åtta när jag cyklar i blåsten på snöiga, oplogade cykelvägar på väg till jobbet. Om jag hinner, med all sannolikhet kommer klockan inte alls vara halv åtta, utan snarare kvart i åtta och jag måste rally-cykla för att hinna till min första lektion som börjar fem i.

Eller så är klockan halv åtta. Mirakel kan hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0