Recept

Hemgjord fetaostcreme: Smula fetaost och blanda med lätt- creme fraiche, och krydda sen med lite oregano.

Hm. OK då, Nigella vinner.

Någon gång i livet ska jag bli en sån som lagar en massa mat gjort på nyttiga råvaror, gör långkok på helger, är ute i trädgården och planterar och rensar rabatter och anlägger tulpaner.

Just detta med att anlägga tulpaner tänkte jag mycket på i förmiddags. Då när jag satt och solade på altantrappen och tänkte på mitt nya liv.

Sen gick jag in och kokade korv till lunch. Det gills inte som långkok, va?

Kommentarer
Postat av: Christin

Jag har satt upp nya gardiner i tre fönster, så min hemmafrukvot är fylld för den närmaste veckan.

Men du, tulpaner är ju lökväxter, de ska nog petas ner nu i dagarna eller till hösten tror jag. Annars kan man köpa fina buketter på ICA. Blir mycket skräp av tulpanbladen när de blommat över och så drar de till sig rådjur... Är du säker på tulpaner???

2008-03-16 @ 18:31:52
URL: http://bamman.blogg.se
Postat av: Christin

Förresten, vad händer med Riga? Jag har mailat Eddie, men inte fått svar, är det fortfarande på? Verkar inte bli så dyrt, och båten går kl 17.00 från Stockholm. Kan jobba en del av dagen, alltså. Är du inbokad?

2008-03-16 @ 18:47:58
URL: http://bamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0