Utklädning

Ärligt talat så tycker jag det är lite jobbigt med saker som stör mina rutiner. Som till exempel att barnen ska vara utklädda till påsk-kärringar imorgon på dagis, är det inte tillräckligt avancerat att hinna duscha, äta frukost, klä på sig själv och barn samt komma i tid till dagis och jobb?

(Jag brukar hinna med ca trettio sekunders marginal. Är det en bra morgon har jag flera minuter till godo)

Iallafall. Påsk-kärringar. Någon som vet hur de ser ut? Jag tror att det funkar med varsitt förkläde, röda kinder och svarta prickar på näsan gjort av kajalpenna, men jag är inte riktigt säker.

Eller så vill de inte klä ut sig, känner jag dem rätt så skulle de hellre vilja vara typ prinsessa och lastbils-chaufför.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kajal på nosen, röda kinder och ett förkläde är ju en klockren påskoutfit! Förresten så har jag för mig att det finns påskprinsessor och påskchaffisar också i Blåkulla... Nu har du snart loooov!!

2008-03-20 @ 06:59:54
URL: http://annaeleonora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0