Den som hämtar tidigast på dagis vinner

Igår fick jag inte så höga poäng eftersom mina barn gick hem kvart över fem. Sist kvar på dagis.

Men idag, ni!

Hämtning kvart över tre, sedan biltur hem i solskenet under tiden vi pratade om Stellas dagisutflykt till "experiment- hus" (Typ Tom Tits) i Älvkarleby. Hemma har jag hunnit stå ute på gatan och prata med grannen en stund samt tagit ner tvätt från torkvindan, och barnen har lekt med grannkompisar.

Jag har även tagit fram köttfärs så att den hinner tina till pasta- och köttfärsmiddagen, som vi ska äta tillsammans med persilja från trädgården.

Kanske till och med ska baka rabarberpaj till efterrätt?!

Nä, förresten, det är dumt att overdo it. Nu ska jag iallafall gå tillbaka till altantrappen, där jag kan sitta i solen och se på när Leo gräver i gruset. Lower my brainwaves, som det heter.

Later, babes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0