En helrenovering, tack

Jag förstår inte riktigt husrenoveringshetsen. Om jag fick välja en renovering, så skulle jag hellre fixa till mig själv. Tänk om jag imorgon fick:
  • Hårklippning
  • Toning
  • Ansiktsbehandling
  • Kroppspeeling
  • Helkropps- Spraytan
  • Vaxning
  • Nya kläder
  • Manikyr
  • Fotbehandling med fotfil och rubbet
  • Pedikyr
  • Ögonbrynsplockning
  • Sminkning på Makeup Store eller liknande
Har jag glömt nåt? Nä, tror inte det. Ikväll ska jag iallafall måla naglarna, och när vi kom hem från jobb och dagis så rensade jag ogräs i rabatterna.

Alltid något.

(Vet inte riktigt vad trädgårdsfixningen hade med kroppsrenoveringen att göra, men på något sätt kändes det relevant)

Jag har nog glömt bort vad det betyder att fixa till sig själv en hel dag, min nuvarande gräns går vid badkarsbad och hårinpackning då och då. Fast jag sminkar mig varje dag och håret har blivit jättelångt för att jag aldrig har tid att klippa mig. In your face, Strureplanssnärtor som inte gör annat än att fixa sig, liksom.

Kommentarer
Postat av: Mli

Hahaha, ja den repliken verkar också väldigt bra! Jag kör på den om jag fegar ur eller glömmer kortleken i fyllan o villan:) Det var en härlig lista hörru du..Om man säljer guldklockan man får vid pension kanske man har råd att göra rubbet. Tiden lär ju finnas till det iaf!

2008-05-22 @ 21:07:43
URL: http://LenaEmelieMarie.blogg.se
Postat av: Cicci

Jag tycker att måla naglarna och bada badkar och ha hårinpackning låter som värsta superlyxen! Din lista verkar vara en utopi... finns det verkligen människor som har tid och pengar(eller tar sig tid och råd) till allt det där för jämnan?! Tänk va!? Vad snygg man skulle vara... Jag skulle säkert se ut som Helene Christiansen!

2008-05-22 @ 22:45:45
URL: http://grancanariamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0