Fast egentligen

Folk som skriver "liksom" överhuvudtaget i ett anställningsbrev kanske man inte anställer?

"Hej, jag skulle liksom vilja ha ett jobb. jag är jätte bra på att stava och jag är himmla skötsamm och odentlig"

Fast i och för sig så skriver ju alla på dator nu för tiden, så stavningen kanske har blivit bättre?! Hm. Måste tänka lite till.

(Någon som kommer ihåg en sketch med Fredrik Lindström för massa år sedan när han spelade debattvärd i ett program de kallade typ "Om historia". Så satt det folk på läktare i studion och tyckte till om historian.

Debattdeltagare 1: Asså, jag tror typ att de var skiiiitfattiga förr, för det har jag sett på bilder. Ni vet, trasiga kläder och smutsiga och så.
Debattdeltagare 2: Nä, det tror inte jag. De hade ju liksom SLOTT förr, så de måste ju ha haft massa pengar ju?
Debattdeltagare 3 (Räcker upp handen): Ja, men vet ni, jag har sett att de hade cyklar med ett stort hjul och ETT LITET!
Alla (Imponerat): Åhhhh

Känns som jag är på den nivån nu ungefär)

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0